Personalkollen Schemaläggning – Recension 2024
3.8

Personalkollen Schemaläggning – Recension 2024

Webbaserat och användarvänligt schemaläggningsprogram

Personalkollen schemaläggning är ett molnbaserat schemaläggningsprogram som underlättar vardagen både för chefer och dess medarbetare över hela Sverige.

Fördelar
  • Enkelt och användarvänligt
  • Fri support
  • Koppling till kollektivavtal
  • Webbaserat program – Tillgång till systemet vart du än befinner dig
Nackdelar
  • Främst anpassat efter Hotell- och restaurangbranschen
  • Saknar rastplaneringsverktyg
  • Krävs internetuppkoppling

Personalkollen Schemaläggning är ett webbaserat, användarvänligt schemaläggningsprogram som funnits sedan 2011. Programmet låter dig skapa scheman utifrån just era förutsättningar. Skapa lediga arbetspass och bestäm när personalschemat ska publiceras. Det finns möjlighet att skapa upp de beräkningsperioder ni själva tillämpar där ni kan se den förväntade arbetstiden för perioden, så att du enkelt vet hur du ska schemalägga. Personalkostnaden visas i realtid när du schemalägger, detta samtidigt som du kan se historik och få en prognostiserad försäljning direkt i schemat. Du kan dessutom se både väder och bokningar direkt i schemat, detta tack vare smidiga integrationer. Med Personalkollen Schemaläggning får du de bästa förutsättningarna för att enkelt lägga ditt schema. 

Personalkollen schemaläggning ger dig möjligheten att anpassa och skapa egna grundpass utefter företagets behov. Ange start och sluttid samt vilken del av verksamheten passet tillhör, använd sedan dessa pass för att schemalägga rätt person på rätt pass. När du schemalägger i Personalkollen kan du säkerhetsställa att du schemalägger medarbetarna korrekt utefter deras avtalade veckoarbetstid. Du får dessutom en överskådlig vy som kan visas per dag eller flera veckor i taget, här kan du också se om schemat bryter mot dygns- eller veckovilan. 

Med personalkollen schemaläggning kan du smidigt skicka ut passförfrågningar som dina medarbetare enkelt kan tacka ja/nej till via mobilappen. Via appen kan medarbetarna även se sitt schema, ansöka om passbyten samt ange sin tillgänglighet för arbete. De kan även se sin rapporterade arbets- och frånvarotid samt lön- och dricksbesked direkt i mobilappen. Personalkollen schemaläggning erbjuder dessutom en helt gratis kundsupport som du kan nå både via mail och telefon under kontorstider.

Personalkollen schemaläggning är ett användarvänligt schemaläggningsprogram anpassat för både små och stora företag inom främst hotell- och restaurangbranschen.
4.0
Användarvänlighet
4.0
Utbud av funktioner
4.0
Support & service
3.0
Anpassningsbarhet
3.8 Totalt betyg