Superoffice CRM-system – Recension 2024
4.0

Superoffice CRM-system – Recension 2024

CRM utvecklat i Norden med heltäckande funktioner för både små och stora företag.

Superoffice CRM-system omfattar verktyg för både planering, pipehantering, offerter, optimering av tid och så mycket mer, allt du kan tänkas behöva för hantering av hela säljprocessen

Fördelar
  • Allt om kunderna på en plats
  • Över 30 års erfarenhet
  • Optimerar processer
  • Svensk support
  • Lätt att komma igång
Nackdelar
  • Kanske för många funktioner
  • Ej fri support
  • En del komplicerade val
  • Lite tråkig design

Superoffice är en CRM-mjukvara online som kommer från ett norskt företag med mer än tre decenniers erfarenhet av arbete med kundservice, sälj och marknadsföring. Superoffice finns idag på många språk och kunderna finns både i Norden, andra delar av Europa och även USA. Superoffice erbjuder en plattform som är helt molnbaserad. Det går alltså att arbeta med mjukvaran var som helst, när som helst. Den har tre stycken delar, var och en fokuserad på en del av försäljningsprocessen. Marketing innehåller marknadsföringsverktyg med många hjälpmedel för en effektiv kommunikation.

Sales omfattar verktyg för pipehantering, planering, optimering av tid, offerter, med flera funktioner för säljprocessen. Service innehåller system för ärendehantering, automatiserade rutiner, service i flera kanaler och optimerade processer. Dessa tre delar kan kombineras för att skapa en heltäckande CRM-lösning. För de olika delarna finns också extra moduler och appar att lägga till, allt efter krav och behov. Det går alltså att skräddarsy egna CRM-lösningar med Superoffice. Allt arbete i systemet utgår från en lättanvänd dashboard med ett gränssnitt som måste betraktas som enkelt och tydligt.

Superoffice har ingen kostnadsfri version av sitt CRM att erbjuda nya användare. Den som är intresserad av tjänsten kan dock boka in en demonstration med en säljare. Prisbilden är i övrigt klart okomplicerad med ett fast belopp per användare och månad.

Superoffice CRM-system – Recension 2024 Details

Plattform
Pris
Support
Länder
Enheter
Etablerades
Superoffice är ett CRM-system som omfattar tre applikationer, nämligen Sales, Service och Marketing. Erbjudandet omfattar alltså lösningar för både marknadsföring, försäljning och kundservice, med andra ord hela försäljningsprocessen.
4.0
Användarvänlighet
5.0
Utbud av funktioner
3.0
Support & service
4.0
Anpassningsbarhet
4.0 Totalt betyg