WebCRM är ett CRM-system uppbyggt av olika moduler, marknadsföring, leadsgenerering, försäljning, kundservice och analys. Delarna sitter ihop och det finns också möjlighet att integrera med appar och program, till exempel CMS, ERP-system och ekonomi.
- För hela säljprocessen
- Lätt att använda
- Inlärningshjälp
- Många integrationer
- Import från ERP-system
- Konkurrenskraftiga priser
- Viss funktionalitet saknas
- Ingen gratisversion
- Begränsat antal användare per paket
WebCRM fungerar på alla plattformar och är helt på svenska. I systemet ingår moduler för marknadsföring, leadsgenerering, försäljning, kundservice och analys. Delarna sitter ihop och det finns också möjlighet att integrera med appar och program, till exempel CMS, ERP-system och ekonomi. Modulen för marknadsföring inkluderar nyhetsbrev, koppling till marknadsdatabas och webbplatsövervakning. Försäljningsmodulen innehåller funktioner för prognoser, mål, kopplingar till ERP-system, uppgiftshantering med mera. Kundservice inkluderar en supportmodul med verktyg för kundtjänst och uppgiftshantering. Slutligen innehåller modulen för analys verktyg för rapportering samt analys och presentation av data.

WebCRM har många nöjda kunder. En hel del nämner den höga funktionaliteten i förhållande till priset som en stor fördel. Andra fördelar som nämns i kundrecensioner är att programmet är intuitivt att använda. Supporten får också ofta en hel del lovord. Bland negativa röster märks att det är vissa funktioner som saknas i förhållande till vad konkurrenterna kan erbjuda.
WebCRM erbjuder nya användare att prova på mjukvaran utan kostnad i 14 dagar. I övrigt är prislistan föredömligt tydlig med endast tre priser. Priset avgörs av val av paket. För paketet ”Starter” är priset 299 kr per användare och månad. Paketet ”SMB” kostar 499 kr per användare och månad medan paketet ”Enterprise” kostar 749 kr. När det gäller support har WebCRM kundtjänst på svenska som svarar på ett svenskt nummer. Det är alltid en extra trygghet att ha som användare. Supporten nås också via e-post.