Seventime Tidrapportering är ett webbaserat tidrapporteringsprogram där du kan rapportera tid med hjälp av Timer och QR-kod.
- Registrera både fakturerbar och arbetad tid i samma program
- Tidrapportering med QR-kod
- Webb- och mobilgränsnitten speglar varandra vad gäller funktioner
- Molnbaserat -Kom åt programmet vart du än befinner dig
- Saknar viss anpassningsbarhet
- Kräver internetuppkoppling
- Saknar integration mot schema
- Ingen koppling till kollektivavtal
Med Seventime Tidrapportering kan du registera fakturerbar tid, interntid, frånvaro, övertid, lönetillägg, resor och materialåtgång. Med samtligt underlag kan du därefter skapa fakturor och/eller löneunderlag med ett enkelt knapptryck. Du och dina medarbetare tidrapporterar med Timer och QR-kod. Hantera och få koll på dina projekt med Timer-funktionen, Sätt igång timern, arbeta, stoppa timern. Sedan registreras tiden manuellt. I Dagvyn kan du registrera dina tider dag för dag på bara några sekunder. Du har även möjlighet att justera tider, du kan även kopiera föregående dags tider.

Med Seventimes tidsregistreringsmetod med QR-kod kan du i mobilappen skanna QR-koden för att starta och stoppa timern. Ex. om du är ute och arbetar på olika platser kan du skriva ut och sätta upp en QR-kod på aktuell plats. När man kommer dit eller går därifrån skannar du enkelt QR-koden och timern startar/stoppar automatiskt. Seventime Tidrapportering finns tillgänglig både i webbläsaren och i mobilen där samtliga funktioner återfinns i båda gränssnitten.
Seventime Tidrapportering har en kalender där du kan se samtliga tidrapporteringar. Det finns möjlighet att dra och släppa tidrapporterna för att ex ändra en tid eller byta dag. Du kan också klicka på en tidrapport för att få möjlighet att göra detaljändringar. Med samtliga funktioner får ni kontroll på de arbetade timmarna för respektive person samt hos vem och vilket projekt. Behöver du stöd och hjälp i programmet? Då erbjuder de instruktionsfilmer på deras hemsida som du kan kika på, du kan också ringa eller maila in om du har mer kundspecifika frågor.