Pipedrive är ett CRM-program för webbläsare och app (molnbaserat) som har funnits med sedan 2010. Idag har tjänsten omkring 100 000 kunder från nästan varje land i världen.
- Snyggt och modernt
- Lätt att använda
- Gratis provperiod
- Många integrationer
- App för mobilen
- Begränsade funktioner
- Mindre bra flexibilitet
- Enbart för säljprocessen
Pipedrive är ett CRM-program för webbläsare och app (molnbaserat) som har funnits med sedan 2010. Idag har tjänsten omkring 100 000 kunder från nästan varje land i världen. Produkten Pipedrive har ett extra stort fokus på försäljningsprocessen. Andra delar i ett CRM-program, såsom marknadsföring, kundvård och kundtjänst, har mer undanskymda roller i programmet. Samtidigt har Pipedrive stöd för över 400 appar och programvaror från andra tillverkare. Dessa kan integreras i programmet för att skapa ett bredare och större CRM och naturligtvis även ge andra möjligheter.

Grunden i Pipedrives tjänst är pipelines som visas visuellt och har ett användargränssnitt med ”dra och släpp”. Dessa pipelines kan anpassas på många olika sätt och även automatiseras. Andra centrala delar av programmet inkluderar verktyg för e-postkommunikation, prospektgenerering, prospektkvalificering, fakturering och rapportering.
Priset för att använda Pipedrive avgörs av antalet användare och val av paket. Pipedrives tjänst kostar från omkring €15 per månad och användare vid årlig fakturering. Vid månadsvis fakturering blir priset per månad högre. Pipedrive erbjuder också en kostnadsfri testperiod. Den löper över 14 dagar. Registrering med e-post är det enda som behövs för att få tillgång till tjänsten. Under de 14 dagarna gäller fullständig åtkomst utan några undantag. När det gäller support har Pipedrive en nackdel. Support finns nämligen bara tillgänglig på engelska samt några andra större språk. Kundtjänsten svarar via live chat och support dygnet runt, vilket istället är en fördel.