racle Advertising and Customer Experience (CX) är en svit av molnbaserade mjukvaror som lanserades 2012. Idag är den här sviten av program ett heltäckande system för CRM som används av företag över hela världen.
- Komplett CRM-program
- Kraftfulla analysfunktioner
- Flexibelt och skalbart
- Realtidsanalyser
- Ibland långsamt
- Färre integrationer än konkurrenter
- Mindre användarvänligt UI
Oracle Advertising and Customer Experience (CX) är en svit av molnbaserade mjukvaror som lanserades 2012. Idag är den här sviten av program ett heltäckande system för CRM som används av företag över hela världen. Framför allt är det större företag och organisationer som utnyttjar vad systemet kan göra. Sviten består av fem delar, nämligen Marketing, Advertising, Sales, Service och Commerce. Dessa delar kan användas var för sig men de ger störst nytta tillsammans. Oracle har även skräddarsydda lösningar för olika branscher, till exempel handel, finans och tillverkning.

Modulen för Marketing inkluderar funktioner för marketing automation, segmentering, innehållshantering, AI-verktyg och kampanjhantering. Sales är en modul med verktyg för hela försäljningsprocessen med automation, kontroll och styrning, planering och kundhantering. Modulen Service innehåller funktioner för kundservice, automatisering, kunskapsdatabaser, med mera.
Oracles CRM-system är uppskattat av kunder och har höga betyg. En stor fördel enligt en del kunder är att programmet är komplett. En annan fördel är flexibiliteten i systemet. Bland negativa omdömen märks att gränssnittet inte är så användarvänligt och att möjligheterna till anpassning är små. Det förhållandevis höga priset är en annan nackdel. Oracle erbjuder ingen kostnadsfri provperiod. Det finns dock en möjlighet att boka in tid för en live demo med en säljare. Priset för användning sätts individuellt och avgörs av omfattning och antalet licenser.