Lime CRM-system är ett komplett system för kundhantering på alla nivåer, från generering av leads till funktioner för helpdesk.
- Komplett CRM-system
- Funktioner för sälj och kundservice
- Många integrationer
- Anpassningsbart
- Flera marknadsföringsverktyg
- Automatiserade processer
- Molnbaserat
- Lite längre startsträcka
- Kan ta tid att anpassa
- Relativt dyrt
- Mobilappen är inte komplett
Historien bakom CRM-systemet och bolaget Lime går tillbaka till 1990. Sedan något decennium tillbaka är Lime störst i Sverige på system för customer relationship management med många tusen kunder i både Sverige och norra Europa. Limes programvara är ett komplett system för kundhantering på alla nivåer, från generering av leads till funktioner för helpdesk. Programvaran finns i två varianter och är molnbaserad. Som kund finns möjlighet att arbeta med systemet på både en webbplats och i en app till mobilen. Den största fördelen med programvaran är de många funktionerna och att funktionerna sömlöst går i varandra.

Limes mjukvara består av fyra större delar, nämligen CRM-systemet i sig, funktioner för helpdesk, ett ärendehanteringssystem och ett system med funktioner för kundservice. Med automatiserade flöden, till exempel för marketing automation, kan arbetet förenklas. Dessutom ingår rapportering naturligt i många funktioner, vilket förenklar uppföljning och kontroll. För att kunna använda Lime behövs ett abonnemang. Det finns två alternativ, nämligen Lime GO som framför allt är inriktat mot säljare, och LIME CRM som är det kompletta systemet. Priset debiteras per månad och användare. Med många tillägg finns möjlighet att addera funktionalitet till mjukvaran.
Support erbjuds naturligtvis och det både via live chat, e-post och telefon. På webbplatsen och i mjukvaran finns hjälpguider och en del filmer och annat material för både helt nya och mer rutinerade användare.