Intershop är en mycket stor aktör inom webbutveckling. E-handelslösningen är byggd för att klara av ett enormt antal kunder och miljontals produkter.
- Mycket kraftfullt & skalbart
- Bra utbildning
- Multichannel
- Högsta säkerhet
- Erbjuder helhetslösning
- Mest för B2B
- Fokus på stora företag
- Inte på svenska
Intershop Communications är en mycket stor aktör inom webbutveckling. Bolaget grundades 1992 och är idag börsnoterat. Intershop är tyskt och det är framför allt mot den tyska marknaden man riktar sig, även om bolaget har kunder över hela Europa. Det är framför allt större företag som vänder sig till Intershop. Anledningen är att e-handelslösningen är byggd för att klara ett enormt antal kunder och tusentals om inte miljontals produkter. Mindre webbutiker och e-handlare har inte det behovet. Intershop har också ett uttalat fokus på B2B, även om det också finns lösningar för försäljning till konsument och produkter för en kombination av B2B och B2C.
Intershop är alltså ett mycket kraftfullt e-handelssystem. Det är också mycket omfattande. Intershops system innehåller alla egenskaper och funktioner som en webbshop kan tänkas behöva. Systemet har också en hög inbyggd säkerhet. I grunden finns tre paket att välja mellan. Dessa kan sedan byggas på med ytterligare funktioner, till exempel integrationer med andra programvaror. Essential, Advanced och Professional är namnen.
Det går inte att utläsa något kring priser från Intershops webbplats. Anledningen är att priserna sätts individuellt utifrån vilket paket och vilka tillval som väljs. Generellt är prislappen emellertid av det högre slaget. Något alternativ för enmansföretaget som vill starta en webbutik är Intershop inte. Befintliga kunder till Intershop kan använda en supportportal och skicka supportfrågor. Det går också att ringa och skriva e-post. Bra att komma ihåg är att supporten är engelsktalande.