Hubspot CRM-system har många funktioner för försäljning och relationer med kunder. Den inkluderar bland annat funktioner för leadsgenerering, marketing automation, funktioner för live chat och e-post, ärendehantering, rapportering och många fler funktioner.
- Gratis version tillgänglig
- Uppbyggt på moduler
- Fokus på automation
- Enkelt att växa med
- Tydligt användargränssnitt
- Många mallar att använda
- Kan bli dyrt i längden
- Begränsat med rapportering
- Mindre attraktiv design
- Begränsad integration
- Endast support på engelska
Hubspot lanserades i en första version 2006 och är idag ett naturligt val för både små och stora företag som vill samla funktioner för marknadsföring, försäljning och kundtjänst på en plats. Det är idag närmare 200 000 företag och organisationer världen över som använder Hubspot. Programvaran inkluderar många funktioner för försäljning och relationer med kunder. Den inkluderar bland annat funktioner för leadsgenerering, marketing automation, funktioner för live chat och e-post, ärendehantering, rapportering, verktyg för offerter, verktyg för att skapa innehåll, pipeline management med flera funktioner.

Hubspots mjukvara för CRM kan enkelt och sömlöst kopplas till leverantörens andra tjänster. Med funktioner för försäljning, kundtjänst, sökmotoroptimering, webbpublicering och automatisering av processer blir datorstödet för marknadsföring, sälj och kundservice komplett. Hubspot finns i två varianter, nämligen en kostnadsfri variant med en del funktioner inom både marknadsföring, försäljning och kundservice, och en mer komplett variant. För full funktionalitet krävs ett betalt abonnemang. Priserna börjar på cirka 50 dollar per månad. Bra att veta är att priset per månad avgörs av flera faktorer, däribland både antalet användare och antalet kontakter i systemet.
När det gäller support har Hubspot ett par nackdelar. Den uppenbara är support endast erbjuds för betalande kunder. En annan nackdel är att support endast ges på engelska. Det krävs också en betald plan av typen Professional för att få möjlighet till support per telefon. Limes programvara är ett komplett system för kundhantering på alla nivåer, från generering av leads till funktioner för helpdesk. Programvaran finns i två varianter och är molnbaserad. Som kund finns möjlighet att arbeta med systemet på både en webbplats och i en app till mobilen. Den största fördelen med programvaran är de många funktionerna och att funktionerna sömlöst går i varandra.