Caspeco Schemaläggning – Recesion 2023
3.8

Caspeco Schemaläggning – Recesion 2023

Schemaläggningsprogram för verksamheter inom besöksnäringen.

Caspeco schemaläggning är en av de ledande helhetsleverantörerna inom besöksnäringen på marknaden de har både lösningar för schema, tidrapportering, lönehantering, kassa, bokning, analys osv

Fördelar
  • Helhetslösning med allt du kan tänkas behöva
  • Drickshantering
  • Bra support
  • Ultimata systemet för verksamhet inom besöksnäringen
Nackdelar
  • Passar främst Hotell- & restaurang
  • Finns ingen gratisversion
  • Du kan lätt bli beroende av en och samma leverantör
  • Ganska dyrt

Caspeco schemaläggning är en av de ledande helhetsleverantörerna inom besöksnäringen på marknaden de har både lösningar för schema, tidrapportering, lönehantering, kassa, bokning, analys osv. Caspeco passar både små och stora företag som bedriver verksamhet inom besöksnäringen. Caspeco erbjuder en smidig schemaläggningsfunktion där du kan spara dina schemamallar för att sedan automatiskt publicera scheman, du har dessutom en smidig kopierings- och dra- och släppfunktion som du smidigt kan schemalägga med. Du har också möjlighet att lägga till och godkänna frånvaro. 

Vid schemaläggningen hämtas automatiskt information från Caspeco lön, Caspeco analys och deras bokningssystem. På så sätt får du en exakt kostnadsberäkning på vad passet kommer att kosta verksamheten. I Caspeco Schemaläggning får du dessutom en försäljningsprognos som baseras på föregående års resultat. Du kan ange din önskade löneprocent och få en översikt kring hur många timmar som kan schemaläggas för att få den bästa lönsamheten. I Caspeco schemaläggning kan du godkänna arbetstider efter att schemat jämförts med den faktiska tiden. Utifrån de får du smidigt fram färdiga löneunderlag.

I Caspeco schemaläggning kan du hålla koll på olika avstämningsperioder i Periodöversikten, här kan du se hur medarbetarna ska jobba enligt sitt avtal under en viss period. De har även en smidig mobilapp för medarbetarna där de kan se sitt schema, ändra uppgifter, se lönespecar och mycket mer. Caspeco är lättanvänt men om man skulle behöva support så finns de tillgängliga via telefon och mail. Skulle man ha akuta driftproblem kan man alltid höra av sig till deras jourtelefon.

Caspeco schemaläggning är anpassat främst för verksamheter inom hotell- & restaurangbranschen. Det är ett komplett system som inte bara har schemaläggning, utan alla andra delar du kan tänkas behöva, lönehantering, tidrapportering, personalliggare m.m.
4.0
Användarvänlighet
4.0
Utbud av funktioner
4.0
Support & service
3.0
Anpassningsbarhet
3.8 Totalt betyg